ارز دیجیتال مونرو و خرید و فروش آن را بهتر بشناسیم و با کیف پول آن استخراج کنیم!

ارز دیجیتال مونرو و خرید و فروش آن را بهتر بشناسیم و با کیف پول آن استخراج کنیم!

ارز دیجیتال مونرو

مونرو Monero ) XMR ) یک منبع رمزنگاری open source است که در آوریل ۲۰۱۴ ایجاد شده است و بر حفظ حریم خصوصی، تمرکززدایی و مقیاس پذیری تمرکز دارد. مونرو در ویندوز، MacOS، لینوکس، اندروید و FreeBSD اجرا می شود.خرید و فروش مونرو به دلیل ترافیک پایین آن خیلی راحت انجام می شود.

مشخصات مونرو

مونرو از یک کامپیوترعمومی برای معاملات استفاده می کند در حالی که واحدهای جدید از طریق فرایندی به نام استخراج ایجاد می شوند. Monero قصد دارد در طراحی موجود رمزنگاری را از طریق پوشاندن فرستنده، گیرنده و مقادیر هر معامله و همچنین فرایند استخراج معادن، بهبود ایجاد کند. خرید و فروش ها در مونرو نیز به گونه ای

طراحی شده که از امنیت بالایی برخوردار است

تمرکز بر حفظ حریم خصوصی باعث جذب افراد علاقه مند به قانون شده است. استخراج عادلانه منجر به توزیع تلاش هایی برای باز کردن منابع مالی جدید برای ناشران مجاز آنلاین و هکرهای مخرب شد که به طور مخفیانه کد معدن را در وب سایت ها و برنامه ها استفاده می کردند.

تفاوت مونرو با بیت کوین و دیگر ارزها

بر خلاف بسیاری از ارز های رمزنگاری شده که از مشتقات Bitcoin هستند، Monero بر اساس پروتکل CryptoNote است و دارای تفاوت های الگوریتمی قابل توجهی در ارتباط با بلاک چین است.

با ارائه سطح بالایی از حریم خصوصی، Monero قابل تعویض شدن است، به این معنی که هر واحد پول را می توان با واحد دیگری جایگزین کرد. این واحدها از یکدیگر قابل تشخیص نیستند. این موضوع باعث می شود که مونرو از رمزنگاری های عمومی مانند بیت کوین متفاوت باشد، جایی که آدرس هایی که قبلا با فعالیت های ناخواسته همراه بوده اند می توانند توسط کاربران شبکه غیرفعال شده و در لیست سیاه قرار گرفته باشند.

امنیت و حفاظت در مونرو

به طور خاص، حلقه امضاها، آدرس اسپندر را با گروهی دیگر مخلوط می کند، و این موضوع باعث می شود که پیوندهای بین معامله بعدی بیشتر شود. همچنین “آدرس های مخفی” ایجاد شده برای هر تراکنش غیرممکن است که توسط شخص دیگری، غیر از صاحب آدرس، کشف شود. در نهایت، مکانیزم محرمانه این حلقه مقدار منتقل شده را مخفی می کند.

استخراج

مونرو برای مقاومت در برابر عیوب کاربردی است که به طور معمول برای استخراج دیگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می شود. این ارز می تواند تا حدودی کارآمد باشد و بر روی سخت افزار مصرف کننده مانند x۸۶، x۸۶-۶۴، ARM یا حتی GPU استخراج شود. شما با داشتن کیف پول مونرو به راحتی می توانید آن را استخراج و خرید و فروش نمایید.

پروتکل XRM

پروتکل CryptoNote که مونرو بر پایه آن است، اساسا توسط اکانتی به اسم نیکولاس ون سابر هگن در اکتبر ۲۰۱۳ راه اندازی شد. مونرو در ابتدا توسط یک کاربر انجمن Bitcointalk راه اندازی شد که فقط به نام “thankful_for_today” تحت عنوان BitMonero شناخته می شد که ترکیبی از بیت (مانند Bitcoin) و Monero (به معنای واقعی کلمه “سکه” در اسپرانتو) است. پنج روز بعد، نام را به مونرو تغییر دادند.

تاریخچه

در سپتامبر ۲۰۱۴ Monero زمانی مورد حمله قرار گرفت که حزب ناشناخته نقصی در CryptoNote داشت که اجازه ساخت دو زیرچین را داد که از قبول اعتبار تراکنش ها بر یکدیگر متمایز بود. CryptoNote بعدا یک پچ برای نقص را در Monero اجرا و منتشر کرد. مونرو در سال ۲۰۱۶ با رشد سريع در بازار سرمايه گذاري و حجم مبادله مواجه شد و به دليل تصويرسازي در سال ۲۰۱۶ توسط AlphaBay، رشد يافت.

در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷، حفظ حریم خصوصی معاملات Monero، با اتخاذ تراشه های محرمانه الگوریتم گریگوری ماکسول، توسعه دهنده Bitcoin Core، با مخفی کردن مقادیر معاملات، همراه با نسخه بهبود یافته Ring Signatures، تقویت شد.

کلاینت در XRM

یک کاربر به یک نرم افزار کلاینت، به اصطلاح یک کیف پول نیاز دارد تا با شبکه Monero ارتباط برقرار کند. پروژه Monero اجرای مرجع یک کیف پول Monero را تولید می کند. این پیاده سازی به سه بخش تقسیم می شود. daemon نرم افزار اصلی و monerod نامیده می شود و مسئول خواندن blockchain و ادعای معاملات کاربر است.

monero-wallet-cli مسئول مدیریت حساب کاربری است که همچنین به عنوان آدرس کیف پول شناخته می شود و ایجاد معاملات جدید را انجام می دهد. در نهایت، GUI Monero اجازه می دهد تا کاربر را به ارتباط با اجزای فوق ذکر شده از طریق یک رابط کاربر گرافیکی متصل کند. تمام نرم افزارهای تولید شده توسط The Monero Project منبع باز و تحت مجوز BSD به طور گسترده ای مجاز هستند.

روش تهیه مونرو

مونرو؛ توسط کارت های گرافیکی (GPU) قابل استخراج است .شما می توانید با در اختیار قراردادن کامپیوتر قدرتمند خود برای شبکه، ارز مونرو با نام XMR استخراج کنید و از آن استفاده کنید. همچنین مونرو؛ را می توانید از صرافی های معتبر خریداری کنید. کیف پول های زیادی برای ذخیره مونرو، وجود دارد.

کیف پول مونرو

MyMonero تنها کیف پول وب برای Monero است. این وب توسط Riccardo Spagni اداره می شود و یکی از توسعه دهندگان مونرو است.
کیف پول مانند حساب کار می کند. شما یک حساب کاربری ایجاد می کنید و می توانید برای دسترسی به وجوه خود به صورت آنلاین وارد شوید. MyMonero تنها کلیدهای شما را رمزگذاری می کند و داده ها را در سرورهای خود ذخیره می کند. این وب نمی تواند به وجوه شما دسترسی پیدا کند.

همچنین بهترین و تنهاترین کیف پول مونرو، در دکستاپ را می توان از سایت رسمی مونرو دریافت کرد.

[related_post themes="flat" id="36250"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *