موناکوین: اولین ارز دیجیتال بومی ژاپن

همانطور که مستحضرید مادر همه کریپتو کارنسی ها بیت کوین است، که ظاهرا توسط فردی با نام مستعارساتوشی ناکاماتو که نامی ژاپنی است ایجاد شده، البته اطلاعات دقیقی همچنان از وی ثبت نشده است! با این حال، یکی از دلایلی که ژاپن پذیرای بیت کوین است میتواند همین باشد.

بسیاری اطلاع ندارند که ژاپن اولین کریپتوکارنسی بومی خود را در سال ۲۰۱۳ استارت زده است. در حال حاضر موناکوین دارایی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار دارد که هر ۱ موناکوین مساوی است با ۳٫۹۶ دلار، اما در ماه دسامبر گذشته ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافت و تقریبا هر موناکوین ۱۹ دلار فروخته شد.

این ارز دیجیتالی در ابتدا توسط فردی تحت عنوان «آقای واتاناب» معرفی شد. وی هم مانند خالق بیت کوین، هرگز اسم واقعی خود را منتشر نکرده است اما اکثرا معتقدند که او ژاپنی است. آقای واتاناب موناکوین را به عنوان یک نوع ارز دیجیتال بر پایه بازی (Game) معرفی کرد، شبیه آنهایی که در بازی ویدیویی Final Fantasy استفاده شده اند.

نام سکه دیجیتالی  «مونا» بر گرفته از یک کاراکتر هنری، شبیه یک گربه است.

موناکوین رسما در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۴ مبتنی بر فن آوری Litecoin متولد شد، اما شبکه های خود را توسط توسعه دهندگان و کاربران در طول زمان بهبود بخشیده‌ است، و این توسعه باعث شده تا انتشار پول بسیار سریع و امن صورت پذیرد. پایه و بنیاد موناکوین یک جامعه مردمی است و هنوز به شکل شبکه ای سازمان یافته تشکیل نشده است.

در حال حاضر در ژاپن موناکوین حداقل در پنج فروشگاه آنلاین و فروشگاه های فیزیکی معامله می شود. همچنین تعداد زیادی دستگاه خودپرداز در ژاپن وجود دارد که موناکوین را به پول نقد تبدیل می کنند و به آن دلیل که نخستین ارز دیجیتال ژاپن است، در بین مردم قابل اطمینان تر است. در ۲۳ مارس، هلدینگJIT  اعلام کرد که به شهروندان ژاپنی اجازه می دهد املاک و مستغلات را با موناکوین خریداری کنند و ادعا می کند که اولین شرکتی است که چنین خدماتی ارائه می دهد.

موناکوین بیشتر در ژاپن استفاده می شود و مبادله آن در حیطه بین المللی بسیار محدود است. این ارز دیجیتالی بیشتر به عنوان وسیله ای برای پرداخت راحت تر متولد شده است تا جامعه از آن آسان تر استفاده کند.

جورج موریس، متخصص بیت کوین و مدیر نمایندگی Wiz K.K در توکیو در مورد کریپتو کارنسی ها می گوید:

زمانی که شبکه لایتنینگ جدید بیت کوین راه اندازی شود فکر میکنم علاقه همه نسبت به ارزهای دیجیتالی دیگر به طور قابل توجه ای کاهش یابد.

یکی دیگر از کارشناسان موناکوین به نام Akihisa Sekino معتقد است که تک زبانه بودن این ارز دیجیتالی باعث شده این ارز به خارج از ژاپن گسترش پیدا نکند، اما او اعتقاد دارد که عمیقا در ژاپن ریشه کرده اند و ماندگار خواهند بود. (گفته می شود که موناکوین جزو پنج کریپتوکارنسی برتر قابل معامله در ژاپن است)

تهیه شده توسط وبسایت آتادکس

 

[related_post themes="flat" id="35865"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *