آماده سازی سکه بر بستر بلاک چین در بانک ملی حال شروع شده است.

عضو سابق هیات‌ مدیره بانک ملی گفت: مهم‌ترین دستاورد بلاک چین جهانی‌سازی معاملات و امکان خرید و فروش در سطح بین‌المللی برای دارایی‌های داخل کشور از جمله سکه است.

به نقل از ایبِنا؛ ولی اله فاطمی چندی پیش از عرضه سکه بر بستر بلاک چین در بانک ملی که امکان عرضه جهانی آن را فراهم می‌کند خبر داد و گفت:

هم‌ اکنون کارت سکه در شعب بانک کارگشایی عرضه می‌شود از اینرو فقط مصرف داخلی دارد که با استفاده از بستر بلاک چین می‌توان عرضه بین‌المللی آن را عملیاتی کرد.

بنیانگذار توسن در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص مزایای عرضه سکه بر بستر بلاک چین گفت:

یکی از معضل‌های جدی در ایران جهانی نبودن بیزینس ها است از اینرو در حال حاضر سطح معاملات به‌ گونه‌ای است که پلتفرم‌های آن امکان عرضه در سطح جهانی را ندارند.

فاطمی بابیان اینکه مهم‌ترین مزیت بلاک چین بین‌المللی کردن معاملات است، یادآور شد:

به‌ شخصه اعتقادی ندارم که بستر بلاک چین باید به‌ صورت ملی درآید زیرا مهم‌ترین دستاورد بلاک چین جهانی‌سازی معاملات و امکان خرید و فروش در سطح بین‌المللی برای کشور است.

عضو سابق هیات مدیره بانک ملی افزود:

با استفاده از بستر بلاک چین دارایی‌های داخلی به فرصت فروش و سرمایه‌گذاری در سطح بین‌المللی دست می‌یابند.

فاطمی با تاکید بر اینکه هر تصمیمی که به اعتماد بین‌المللی از بستر فناوری لطمه بزند، نادرست است، خاطرنشان کرد:

هنگامی‌که هدف شفاف‌سازی، توسعه ظرفیت و جهانی‌سازی تجارت الکترونیک قرار گیرد امکان سرمایه‌گذاریبر دارایی‌های داخلی در خارج از مرزهای ایران فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:

سکه یکی از دارایی‌های موجود در کشور است که با عرضه آن به‌ صورت اینترنتی و در سطح بین‌الملل فرصت سرمایه‌گذاری برای ایرانیان مقیم در کشورهای خارجی بر روی آن، فراهم می‌شود که ورود منابع مالی جدید به کشور را در پی دارد.

فاطمی تاکید کرد:

هر ابزار و راه‌حلی که بتواند بستری برای عرضه دارایی‌های موجود در کشور در سطح بین‌المللی ایجاد کند و امکان انتقال منابع مالی از خارج از کشور را فراهم کند راهکاری مناسب به‌ منظور توسعه تجارت الکترونیکی است.

وی اظهارداشت:

بستر بلاک چین نیز راهکار مناسبی برای عرضه دارایی‌های موجود در کشور از جمله سکه در سطح بین‌الملل است که ابزاری قدرتمند به‌ منظور توسعه اقتصاد و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در کشور را فراهم می‌کند.

عضو سابق هیات مدیره بانک ملی ادامه داد:

در مورد سکه هم نظر من این است که بستر بلاک چین می‌تواند قدرت بزرگی را برای توسعه اقتصاد کشور و سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور و همچنین توسعه بستر معاملات این دارایی فراهم کند.

خریدوفروش ارزهای دیجیتال در بسیاری از کشورها با ممنوعیت مواجه شد اما بهر برداری از بستر بلاک چین در اکثر کشورها به دلیل مزیت‌های بی‌شمار آن با استقبال مواجه شده است. توانایی انتقال دارایی‌ها بدون واسطه، جهانی‌شدن معاملات، شفافیت و قراردادهای هوشمند بخشی از این مزایا بلاک چین است که بهر برداری از این بستر را در کشور اجتناب‌ناپذیر می‌کند از اینرو شبکه بانکی نیز با درک این موضوع به این سمت در حال حرکت است.

تهیه شده توسط وبسایت آتادکس

[related_post themes="flat" id="35691"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *