دو شاخص برای صعودی شدن بیت‌ کوین.

پس از وقوع یک اصلاح طولانی مدت در بازار کریپتو، بیت کوین وارد دوران نقاهت شد. امروز شاهد بهبودی کامل این ارز هستیم و می‌بینیم که باری دیگر، حتی قوی‌تر از پیش به بازار برگشته است!

این هفته قیمت بیت کوین رشد ۷ درصدی داشت و در مرز ۱۱۰۰۰ دلاری تثبیت شد. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین  در حدود یازده هزار و سیصد دلار آمریکاست.

اما…

آیا این افزایش قیمت و برگشتن، واقعی است؟

در واقع، نمی‌توان صد در صد در مورد این افزایش قیمت و واقعی بودن آن مطمئن بود. زیرا، هیچ اصولی برای قضاوت افزایش و کاهش ارزش بیت کوین در این حد وجود ندارد…

با وجود این، چند نشانه‌ی گاوی یا صعودی در نمودار قیمتی بیت کوین مشاهده شده که چندان هم خالی از ارزش نیستند!

اول اینکه بیت کوین رفته رفته رنگ «طلای جدید» به خود گرفته، و در میان شک و شبهاتی که وال استریت را در برگرفته، خودنمایی می‌کند… آن زمان، طلا نیز چنین شرایطی داشت!

اما ماجرای طلا و وال استریت، برای گذشته است. آن موقع، طلا در برابر تردیدها یک حصار یا پوشش ریسک (hedge) بود، و سرمایه گذاران در زمان آشفتگی سیاسی و اقتصادی به آن رو می‌آوردند.

حالا، بیت کوین جای طلا را می‌گیرد… و این مساله از عملکرد بیت کوین و طلا در طول زمان پیداست.

برای نمونه، هفته گذشته در پی نگرانی هایی که پیرامون مسیر نرخ سود و تجارت جهانی وجود داشت، طلا و سهام نوسانات (منفی) زیادی داشت اما در بیت کوین شاهد یک رشد قیمت بودیم.

در اوایل هفته جاری، بیت کوین حدود ۱۴ درصد و طی ۳۰ روز گذشته نزدیک ۲۳ درصد افزایش قیمت داشته است. در این حین، قیمت طلای صندوق اسپایدر SPDR در حدود ۳ درصد کاهش داشته است. همچنین، قیمت طلای صندوق اسپایدر با شاخص S&P 500 طی پنج روز ۴ درصد و طی ۳۰ روز حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

سال گذشته بیت کوین الگوی مشابهی از خود نشان داد.

قیمت بیت کوین علی رغم وجود چالش حقوق ناوبری در دریای جنوبی چین و اینکه رهبر کره شمالی شلیک موشک بر فراز ژاپن را مورد هدف خود قرار می‌داد، افزایش پیدا کرد.

تهیه شده توسط وبسایت آتادکس

منبع:forbes.com

[related_post themes="flat" id="36226"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *