رئیس بانک مرکزی : ۱٫۲ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق شده است

رئیس کل بانک مرکزی گفت است که صادرکنندگان از تاریخ ۲۲ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت سال ۹۷، یک میلیارد و دویست میلیون دلار ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما و نظام بانکی واگذار کردند.

ولی اله سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری، در گفت و گو با خبرنگاران گفت :

ظرف یک سال و نیم گذشته، دولت ترامپ هیچ گونه اقدامی در راستای پایبندی اش به توافق برجام انجام نداد و عمدتا با مانع تراشی و فضاسازی سعی داشت تا اقتصاد کشورمان را دچار التهاب کند.

او با اشاره به برنامه ریزی های قبلی برای شرایط احتمالی پس از برجام افزود :

با تصمیماتی که در ۲۲ فروردین اتخاذ شد، شرایط ارزی را تحت کنترل داریم و با توجه به مصون سازی اقتصاد کشور از التهابات ارزی، امروز شرایط خوبی داریم.

رئیس کل بانک مرکزی از بررسی نیاز های منطقی و قابل قبول در کمیته ای در بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت خبر داد تا پس از تایید، بلافاصله در فهرست اقلام مجاز قرار گرفته و در سامانه نیما (نظام یکپارچه ارزی) تحت پوشش کافی ارز قرار بگیرد.

او با اشاره به این که با برنامه ریزی های صورت گرفته در مورد مسائل اقتصادی، روند رو به رشد اقتصادی کشور ادامه پیدا خواهد کرد، گفت :

در خصوص مسائل ارزی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف و تامین ارز مورد نیاز برای واردات و تسهیل صادرات، تصمیم گیری و احتمالات مختلف بررسی شده است و همچنین مقرر شد که هر دستگاه، راهکار های پیشنهادی اش را برای تصمیم گیری در جلسه آینده ستاد اقتصادی دولت مطرح کند.

سیف در اشاره به تلاش های دولت ترامپ برای ایجاد مشکلات برای کشور با کمترین هزینه تصریح کرد :

دولت آمریکا با تصمیم دیشب منزوی شد، چرا که دیگر طرف های برجام و سایر کشور ها مواضع بر حق ایران را تایید کردند و تنها رژیم صهیونیستی بود که از تصمیم ترامپ حمایت کرد.

او همچنین با اشاره به جلسه دیروز خود با حضور ذینفعان بازار ارزی شامل وارد کنندگان و تولید کنندگان خاطر نشان کرد :

ار زمان استقرار سامانه نیما، آرامشی نسبی ایجاد شده و از ذینفان درخواست کردیم تا هرگونه نظر یا پیشنهاد خود در زمینه روند تکاملی سیستم با بانک مرکزی را در میان بگذارند.

رئیس بانک مرکزی همچنین از بررسی نیاز های منطقی و قابل قبول در کمیته ای در بانک مرکزی و ستاد اقتصادی دولت برای تهیه فهرست اقلام مجاز کالایی خبر داد تا پس از تایید در سامانه نیما، تحت پوشش تامین ارز کافی قرار بگیرد.

[related_post themes="flat" id="35602"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *