رئیس سابق گلدمن ساکس : ارز رمزپایه جهانی بیت کوین نخواهد بود

سی ان بی سی دیروز گزارش داد که گری کان، روئیس سابق گلدمن ساکس و مشاور اقتصادی ارشد رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ معتقد است که در آینده ارز رمزپایه ای جهانی وجود خواهد داشت ولی آن ارز سکه ای خواهد بود که نسبت به بیت کوین (BTC) بتوان آن را “ساده تر فهمید”.

کان به سی ان بی سی گفت که او فکر می کند که “ارز رمزپایه جهانی از بعضی منظر ها وجود خواهد داشت که دنیا آن را می فهمد و چیزی نخواهد بود که بر پایه هزینه های استخراج و هزینه های مصرف برق باشد”. استخراج بیت کوین به استخراج کنندگان وابسته است تا کامپیوتر ها هش هایی را بسازند و پاداش تکمیل یک بلاک در زنجیره بلاک را از طریق پروتکل اثبات کار دریافت کنند. اکتبر سال پیش، تخمین زده شد که بیت کوین در روز ۵۶ میلیون کیلو وات ساعت برق را با هزینه ای برابر با ۶٫۷ میلیون دلار مصرف خواهد کرد.

کان مشخص کرد که “معتقد به بیت کوین نیست” ولی “معتقد به فناوری زنجیره بلاک است”. او افزود سکه آینده “چیزی خواهد بود که بر پایه فناوری زنجیره بلاک باشد” :

درک شیوه ساخته شدن [این سکه]، چگونگی تغییر وضعیت آن و چگونگی استفاده مردم از آن، ساده تر خواهد بود.

زمانی که از او درباره گزارش های اخیر مبنی بر این که گلدمن ساکس قرارداد های مختلفی برای بیت کوین ارائه می دهد تا تجارت آن را رونق ببخشد، پرسیده شد، کان گفت “آن ها [گلدمن ساکس] باید کاری را کنند که فکر می کنند برای سهام دارانشان بهترین است”. کان اعلام کرد که هیچ سهمی در گلدمن ساکس ندارد.

امروز کان به بلومبرگ گفت که به دنبال خروجش در ماه مارچ از سمتی که در کنار ترامپ داشت، به فکر “راه اندازی یک بانک قانونمند ولی در دنیای دیجیتال” بوده است.

من ایده ای برای یک کمپانی دارم […] این کمپانی مفهومی جذابی از نظر علمی در دنیای بانکی خواهد داشت.

معاون اجرایی گلدمن ساکس، Mike Novogratz در حال حاضر بانک ارز رمزپایه مخصوص به خود را دارد که نام آن Galaxy Digital است که مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس را به عنوان مدیر عامل در ماه آپریل استخدام کرد.

به نظر آقای کان قصد دارد که بگوید در آینده اولا چیزی به نام ارز رمزپایه جهانی به عنوان تنها ارزی که برای همگان به رسمیت شناخته می شود وجود خواهد داشت که از مفاهیمی که در استفاده از بیت کوین با آن درگیر هستیم فارق است و مفهومی ساده تر دارد تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

[related_post themes="flat" id="35542"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *