روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال جایگزینی برای سوئیفت است و از بلاک چین استفاده خواهد کرد.

روسیه فرآیند راه‌اندازی جایگزین سوئیفت را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده است. بر اساس گفته رسانه‌های روسی این کشور قصد دارد جهت افزایش امنیت و کارآیی تا سال ۲۰۱۹ سیستم مذکور را بر بستر بلاک چین طراحی کند.

سیستم پرداخت و تسویه بانکی کشور روسیه (SPFS) در سال ۲۰۱۴ به عنوان جایگزینی برای سوئیفت طراحی و توسعه داده شده است. این اقدام در راستای تهدید روسیه به قطع دسترسی بانک‌های کشورش به خدمات رسان سوئیفت، از سوی اروپا و آمریکا در دستور کار قرار گرفته است.

اکنون رسانه‌های روسیه‌ای اعلام کرده‌اند که نظام جایگزین سوئیفت روسیه تا سال ۲۰۱۹ بر بستر بلاک چینفعالیت خود را ادامه خواهد داد.

هدف از طراحی سیستم جایگزین سوئیفت روسیه بر اساس فناوری بلاک چین، افزایش امنیت و شفافیتاین سیستم و امکان استفاده از آن در زمینه‌ها و موارد مختلف عنوان شده است.

در این صورت امکان حذف و سرقت داده‌ها وجود نخواهد داشت و اطلاعات به صورت خودکار برای همه اعضای سیستم با هر تغییر صورت گرفته، به روزرسانی خواهد شد.

قرار گیری بلاک چین به عنوان پشتوانه و بستر SPFS می‌تواند از هک شدن نیز جلوگیری نماید. درحالیکه بانک‌های روسی در استفاده از سوئیفت با این مشکل مواجه هستند.

حتی در برخی موارد نشان داده شده است که سیستم پرداخت و تسویه مبتنی بر بلاک چین می‌تواند با اطمینان بیشتری نسبت به سوئیفت انتقال پیام‌های مالی را انجام دهد.

علاوه بر این انتظار می‌رود که این کشور از ارز دیجیتالی اتریوم برای استفاده از بلاک چین در سیستم پرداخت خود کمک خواهد گرفت.

پیش از این رئیس‌جمهور روسیه استفاده از ارزهای دیجیتال در این کشور را ممنوع اعلام کرده بود. اما باموفقیت ونزوئلا در راه‌اندازی ارز دیجیتالی دولتی مخصوص خود، به نظر می‌رسد که رویکرد روسیه نیز در استفاده از این ارزها عوض شده باشد.

منبع:financemagnates.com

تهیه شده توسط وبسایت آتادکس

[related_post themes="flat" id="35636"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *