شرکت آی بی ام ۱۸۰۰ نفر در زمینه بلاکچین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی استخدام می‌کند

ای بی ام اعلام کرد که حدود ۱۸۰۰ نفر را در فرانسه استخدام خواهد کرد تا در زمینه فن‌آوری دفتر کل توزیع (DLT ) و رایانش ابری کار کند. این برنامه در طول نشستی بین مدیران ارشد IBM با امانوئل ماکرون ، رئیس‌جمهور فرانسه ، آشکار شد. علاوه بر IBM، رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، مارک ژانیچ از اینتل، ساتیا نادلا از ماکروسافت و دیگر نام‌های بزرگ صنعت تکنولوژی ملاقات کرد.

براساس گزارش رویترز، این شرکت آماده است تا حدود ۱،۴۰۰ کارمند را در فرانسه استخدام کند تا با پروژه‌هایی مرتبط با بلاکچین، رایانش ابری و اینترنت اشیا کار کند. با این حال، مدیر عامل IBM، ویرجینیا رومتی به خبرگزاری فرانسه، لوموند، گفت که این عدد به حدود ۱،۸۰۰ نفر رسیده‌است. البته این تعداد با توجه به این واقعیت که IBM در حدود ۳۸۰،۰۰۰ نفر کارمند در سراسر جهان دارد ، تعداد قابل‌توجهی نیست. نکته کلیدی این است که استخدام‌های جدید فعالیت خود را در زمینه بلاکچین  شروع خواهند کرد.

IBM در سالهای اخیر تعداد کارمندان خود را در فرانسه کاهش داده بود و ویرجینا رومتی در پی این اقدام اعلام کرد:

در دو سال آینده، ما ۱،۸۰۰ نفر را در فرانسه در استخدام خواهیم کرد. در ماه ژانویه، ماپروژه‌ای را برای استخدام ۴۰۰ نفر برای تحقیق آغاز کردیم. این مشاغل مربوط به هوش مصنوعی ( AI )، بلاکچین و اینترنت چیزها است. ما می‌خواهیم فرانسه را به مرکز بزرگ و اصلی که به هوش مصنوعی اختصاص دارد تبدیل کنیم. آی بی ام با مشتریان اصلی خود مثل Crédit Mutuel، Orange Bank، Generali، SNCF یا LVMH در این زمینه هم‌کاری خواهد کرد. این نمونه‌ها نشان می‌دهند که فرانسه در حال انجام برنامه بزرگی در زمینه هوش مصنوعی است .

چند روز پیش خبری منتشر شد مبتنی بر اینکه IBM قصد دارد تا با کمک آزمایشگاه‌های استارت‌آپ Veridium یک توکن روی بلاکچین استلار ایجاد کند. آنها قصد دارند از این توکن برای حفظ محیط زیست و کمک به سبز ماندن کره زمین کمک کنند.

[related_post themes="flat" id="35449"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *