معرفی ارزهای رمزپایه با ارزش ثابت (Stablecoin) در رقابت با تتر (USDT)

معرفی ارزهای رمزپایه با ارزش ثابت (Stablecoin) در رقابت با تتر (USDT)

سکه های پایدار (Stablecoins) برای سرمایه گذاری هیجان انگیز نیستند؛ زیرا پامپ نمی شوند یا ارزش آنها به یکباره ۱۰ برابر نخواهد شد. در عین حال آنها توانایی کسب حجم زیادی از معاملات را بیشتر از هر ارز رمزنگاری شده دیگری دارند. این توکن های پایدار، که معمولاً با دلار آمریکا پشتیبانی می شوند، در تثبیت قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال نقش مهمی دارند.

تتر (Tether)، سکه پایدار شناخته شده، اغلب دومین دارایی دیجیتالی معامله شده بعد از بیت کوین است. معامله گران به طور معمول برای کنترل نوسانات قیمت بیت کوین از تتر استفاده می کنند. هنگامی که قیمت رمزارزها در بازار کاهش می یابد، برخی سرمایه گذاران به مدت چند هفته دارایی های خود را بصورت USDT نگهداری نموده و تنها هنگامی که نشانه هایی از بهبود در وضعیت بازار ظاهر شود، به آن ورود می کنند.

تتر یک Stablecoin بسیار بحث برانگیز است. نه به این دلیل که چگونه کار می کند؛ بلکه به علت سوالاتی که در مورد آن مطرح است که آیا واقعاً این ارز رمزپایه با ذخایر دلار پشتیبانی می شود یا خیر. آنچه مسلم است این است که وابستگی بیش از حد بازار به یک سکه متمرکز با ۴ میلیارد دلار حجم معاملات روزانه چندان خوشایند نیست. در ادامه این مطلب به معرفی سایر سکه های پایدار که در رقابت با تتر هستند، خواهیم پرداخت:

سکه های پایدار (Stablecoins)

Dai : یک سکه پایدار غیرمتمرکز که به عنوان توکن اتریوم عمل می کند و سازنده آن DAO، سازمان غیرمتمرکز خودگردان، است. خریدار، اتریوم را در هسته قرارداد هوشمند قرار می دهد و در عوض معادل دلاری آن را بصورت Dai دریافت می کند. این ارز رمزپایه در پلتفرم های Bibox ،Ethfinex ،IDEX و Bancor Network قابل خرید و فروش است. همچنین بزودی در بخش DEX پلتفرم پرداخت OmiseGO در دسترس خواهد بود.

TrueUSD : یک سکه پایدار با ثبات که توسط دلار آمریکا (USD) موجود در حساب های سپرده گذاری، پشتیبانی می گردد. این توکن اساساً نسخۀ شفاف تتر بوده و در صرافی های Upbit و Bittrex موجود است.

Stably : یکی دیگر از سکه های پایدار که با استفاده از ذخایر دلاری بر روی چندین بلاک چین از جمله اتریوم و استلار کار می کند. Stably توانست ۵۰۰،۰۰۰ دلار سرمایه در عرضه اولیه خود جمع آوری کند.

Bitshares : این سکه پایدار تنها در صرافی بیت شیرز قابل استفاده است. این پلتفرم مالی متن باز، امکان مبادله دارایی ها بصورت غیر متمرکز را فراهم می کند. BTS می تواند بین حساب ها منتقل شود و برای جمع آوری کارمزد در شبکه و همچنین وثیقه برای وام ها استفاده می شود.

Havven : یک شبکه پرداخت که سکه پایدار مربوط به خود را دارد. e-USD اولین آنها است که می تواند با اتریوم مبادله شود. هرچند سکه پایدار رسمی آن (nomins (n-USD است که بزودی جایگزین خواهد شد.

[related_post themes="flat" id="35605"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *