موسس LinkedIn می گوید ممنوعیت تبلیغات ارزهای رمزپایه موقتی است

این مطلب برگرفته از یک گفتگوی خبری با Eric Ly، سرمایه گذار و بازرگان چینی-آمریکایی و بنیانگذار LinkedIn، است. اریک سال های متمادی به عنوان مدیر ارشد فناوری در LinkedIn مشغول به کار بوده است. او در ابتدای کار و قبل از ایجاد LinkedIn با همکلاسی های خود در استنفورد (سال ۲۰۰۲)، جایگاه فنی خود را در شرکت های برجسته ای مانند NeXT استیو جابز یا IBM تثبیت نمود. اریک در سال ۲۰۰۶ وب سایت LinkedIn را ترک کرد تا پروژه های شخصی خود را توسعه دهد.

در حال حاضر اریک مشغول راه اندازی یک سیستم اعتبار سنجی در رابطه با عرضه اولیه سکه (ICO) است که هدف آن کمک به مردم جهت تصمیم گیری و فرآیند اعتمادسازی هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. در این مطلب درباره طرح جدید اریک و نقش اعتبار در ارتباطات روزمره، شبکه های اجتماعی و توسعۀ ارزهای رمزنگاری شده صحبت خواهیم نمود.

اخیراً تبلیغات ارزهای دیجیتال توسط شبکه های اجتماعی و غول های اینترنتی مانند فیس بوک، گوگل و توییتر ممنوع اعلام شده است. اریک معتقد است که این نوع پلتفرم ها از این روش برای محافظت از خودشان استفاده می کنند تا از پرداختن به شکل جدیدی از تبلیغات در دنیای امروز طفره روند.

اریک می گوید که دوره ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال موقتی است و اقدامی محافظه کارانه محسوب می شود؛ اگر چه انگیزه های دیگری همچون اقدام علیه کلاهبرداری های گسترده توسط ICO ها پشت این تصمیم گیری وجود دارد. به تازگی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از بسیاری افراد و شرکت ها در حوزه ارزهای دیجیتال سوالات بسیاری نموده و حتی برخی از آنها را به دادگاه احضار کرده است. اریک می گوید:

من اعتقاد دارم که این ممنوعیت اساساً نوعی اقدام امنیتی و محافظه کارانه است و این پلتفرم ها نمی خواهند مورد سوالات و تحقیقات SEC واقع شوند. آنها نمی خواهند با مسائلی که مجبور به مقابله با آن نیستند، درگیر شوند.

همچنین اریک بر این باور است که توکن ها برای ایجاد انگیزه در تعاملات قابل اعتماد و همچنین ساخت اطلاعات اعتبارسنجی در Blockchain طراحی شده اند؛ زیرا خرید اعتماد به تنهایی امری غیر ممکن است و با سرعت بالای توسعه تکنولوژی های نوین، به زمان زیادی نیازمند است. شیوه اندازه گیری اعتبار توسط سیستم اریک مبتنی بر تعاملات گرانشی است که در حال وقوع می باشد. این تعاملات گرانشی از سرمایه گذاری افراد و موسسات بر روی ارزش ذاتی پلتفرم ها مشخص می گردد.

[related_post themes="flat" id="35619"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *