چک صیاد بانک سامان را از همین حالا می توانید دریافت کنید!

 بانک سامان در راستای سیاست صدور یکپارچه دسته چک، از این پس در تمام شعب بانک های خود، دسته چک صیاد بانک سامان را در اختیار مشتریانش قرار می دهد. به گفته روابط عمومی بانک سامان، تمام دارندگان حساب های جاری بانک سامان که دسته چک طرح قدیمی در اختیار دارند تا حداکثر تاریخ ۳ شهریور ۱۳۹۷ می بایست نسبت به استفاده از برگه های باقی مانده دسته چک خود اقدام کنند یا آن را به یکی از شعب بانک های سامانه ارجاع دهند تا پس از اعتبارسنجی، دسته چک جدید با طرح صیاد دریافت کنند.

البته منظور از دسته چک صیاد بانک سامان صرفا ارائه این دسته چک ها توسط این بانک به مشتریانش است و به معنای متمایز بودن این نوع دسته چک ها با دسته چک صیاد دیگر بانک ها نیست. دسته چک صیاد قرار است نوعی دسته چک مشترک بین تمامی بانک ها، با شکل و شمایل یکسان باشد.

بر اساس دستور العمل بانک مرکزی، از ۴ شهریور ماه، چک های جاری که شناسه یکتا صیاد نداشته باشند، قابلیت وصول در سامانه چکاوکرا نخواهند داشت و فقط در شعب بانک صادر کننده قابل وصول خواهند بود.

نسل جدید دسته چک ها که دارای شناسه صیاد هستند، یک شکل، با ابعادی یکسان است و پس از اعتبار سنجی و تخصیص شناسه در سامانه بانک مرکزی، در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

اما ورود دسته چکی با نام صیاد به منظور یکپارچه کردن سیستم صدور دسته چک و افزایش اعتبار و اعتماد به آن در جامعه است.

با صدور و دریافت دسته چک صیاد ارتباط دسته چک با شعبه به ارتباط متقاضی با یک سامانه تغییر می کند. در همین زمان شاهدیکپارچگی نظام معاملات ارزی توسط سامانه به نام نیما هستیم.

مشتریان بانک سامان که در این رابطه به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، می توانند به شعب بانک سامانه مراجعه کنند یا با شماره ۶۴۲۲-۰۲۱ تماس بگیرند.

[related_post themes="flat" id="35545"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *