کارمزد بیت کوین به کمترین میزان خود در ۱ سال گذشته رسید

استفاده کمتر، کارمزد کمتر

بر کسی پوشیده نیست که تعداد تراکنش‌های بیت کوین از اواخر سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. این امر باعث کاهش ارزش بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتالی در این بازه زمانی شد.

طبق آمار منتشر شده در سایت bitinfocharts، در تاریخ ۱۳ دسامبر تقریبا نیم میلیون تراکنش بیت کوین در یک روز ثبت می‌شد. پس از ماه فوریه تعداد تراکنش‌های روزانه به کمتر از ۲۰۰,۰۰۰ تراکنش در روز کاهش پیدا کرد. در تاریخ ۲۴ آوریل این مقدار به ۲۵۴,۰۰۰ رسید اما دوباره شروع به کم شدن کرد و در تاریخ ۲۹ می به ۱۵۸,۰۰۰ تراکنش در روز رسید.

اطلاعات تراکنش‌ها

در اوایل ماه آوریل، میانه (median) کارمزد بیت کوین به کمتر از ۱۰ ساتوشی برای هر بایت رسید و پس از آن تا آخر ماه تا ۴۰ ساتوشی افزایش یافت. در روز ۲۶ می، میانه کارمزد دوباره به ۱۰ ساتوشی بر بایت کاهش پیدا کرد. میانه کارمزدها نسبت به میانگین کارمزدها معیار بهتری برای ارزیابی است. Coinmetrics در این باره می‌گوید: “بررسی نمودارهای میانه برای کارمزدها و تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی ارزشمندتر هستند. زیرا داده‌های پرت را در نظر نمی‌گیرد.”

هزینه ارسال بیت کوین کش هنوز ۳ برابر از بیت کوین ارزان تر است

در روز ۲۴ می، تعداد تراکنش‌های بیت کوین که از Segwit استفاده می‌کنند به بیشترین میزان آن رسید. عده‌ای معتقدند که استفاده زیاد از Segwit به کاهش میانه تراکنش‌ها کمک خواهد کرد.

میانه بیت کوین

 در تاریخ ۲ آوریل، کارمزدها در شبکه بیت کوین کش با میانه ۰٫۰۰۱۸ دلار به کمترین میزان خود در ۳ ماه گذشته رسید. در حال حاضر کارمزد بیت کوین کش ۰٫۰۰۳۸ دلار برای هر تراکنش است. با وجود افزایش کارمزد در این شبکه، این کارمزد هنوز ۳ برابر کمتر از کارمزد ۰٫۱۱۳ دلاری در شبکه بیت کوین است.

زمانی که کارمزدها به شکل غیر معمول پایین است، سرمایه داران زیرک بیت کوین، از این فرصت برای یکی کردن UTXO های خود استفاده می‌کنند. با این کار زمانی که کارمزد بیت کوین دوباره افزایش پیدا کند، کارمزد آنها برای ارسال بیت کوین کمتر خواهد بود.

UTXO ها (خروجی‌های خرج نشده تراکنش‌ها) درواقع تراکنش‌های ورودی به یک آدرس هستند که امکان خرج کردن آنها وجود دارد و می‌‌توانند ورودی یک تراکنش جدید دیگر باشند. در شبکه بیت کوین موجودی حساب شما جایی ذخیره نمی‌شود و برای محاسبه موجودی حساب از این UTXO ها استفاده می‌شود.

[related_post themes="flat" id="36020"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *