بیت کوین یک معجزه اقتصادی است و می تواند تحول ایجاد کند

به گفته استاد کمبریج : بیت کوین یک معجزه اقتصادی است و می تواند تحول ایجاد کند

استاد کمبریج در مورد بیت کوین می گوید:

دکتر گاریک هیلمن، یکی از مورخان اقتصادی (طرفدار بیت کوین) دانشگاه کمبریج و مدرسه اقتصاد لندن، در مصاحبه ای با CNN توضیح داد که بیت کوین، چیزی جز معجزه اقتصادی نیست.

هیلمن اظهار داشت: “بسیاری از اقتصاددانان آن را به عنوان پول نقد به صورت نادرست رد کردند، چیزی که هرگز نمی تواند به سطح پذیرش آن دست یابد. امروزه ما ۵ تا ۱۰ میلیون کاربر فعال منحصر به فرد در حوزه ارز دیجیتال را تخمین میزنیم و در نظر این چیزی نیست جز یک معجزه کوچک اقتصادی. ”

بیت کوین، چه چیزی را نشان می دهد؟

بیت کوین اولین فرم دنیای غیرمتمرکز است؛ یک ارزش ارزشمند است که مقاوم به سانسور است و در برابر دستکاری توسط نهادهای مرکزی، مقامات و دولت ها، تغییر ناپذیر است.

ساختار غیرمتمرکز و پروتکل همپوشانی بیت کوین منحصر به فرد است که اجازه می دهد شبکه بیت کوین به عنوان یک عامل اقتصادی، بدون واسطه ها و ارائه دهندگان سرویس های شخص ثالث عمل کند. در حالی که برخی از بانک های مرکزی و موسسات مالی از این جنبه های بیت کوین ترس دارند، بانک فنلاند نیز اقتصاددانان را تشویق به مطالعه ساختار شگفت انگیز بیت کوین کرد.

تحقیقات بیت کوین

محققان بانک فنلاند در مقاله ای تحت عنوان “انحصار بدون انحصار: تجزیه و تحلیل اقتصادی سیستم پرداخت بیت کوین” می گویند:

“بیت کوین، تنظیم نشده است و نمی توان آن را تنظیم کرد. همچنین نیازی به تنظیم آن وجود ندارد؛ زیرا به عنوان یک سیستم، متعهد به پروتکل است و هزینه های معامله ای که به اتهام کاربران تعیین می شود توسط کاربران به طور مستقل از تلاش های استخراج تعیین می شود. طراحی بیت کوین به عنوان یک سیستم اقتصادی انقلابی است و از این رو، توجه و تمرکز اقتصاددانان حتی اگر عملکردی نداشته باشد، ارزشمند است. عملکرد و سودمندی آن ظاهرا باید اقتصاددانان را تشویق کند تا این ساختار شگفت انگیز را مطالعه کنند. ”

تاثیر جهانی

همانطور که در بالا ذکر شد، هیلمن؛ بیت کوین را به عنوان یک معجزه اقتصادی توصیف کرد، اما یک “اقتصاد جزئی”. با این حال، در این مرحله که ارزیابی بازار بیت کوین؛ با ۱۶۶ میلیارد دلار بیشتر از بانک های بزرگ است و نقدینگی بیت کوین، بالاتر از اکثر بازارهای سهام است، هر جنبه ای از بیت کوین به عنوان “جزئی” توجیه می شود.

بیت کوین و صنعت مالی

بیت کوین؛ در ۱۱ ماه گذشته تاثیر زیادی بر سیستم مالی جهانی داشته است و همچنان به سرعت در حال تغییر در صنعت مالی است. در حال حاضر، سرمایه گذاران نهادی شروع به حرکت در بازار بیت کوین کرده اند. مدیر عامل شرکت Coinbase، براون آرمسترانگ، اعلام کرد که تقریبا ۱۰ میلیارد دلار در صندوق های (صندوق انتظار ) ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هستند.

تحلیل بازار بیت کوین

“بیش از ۱۰۰ صندوق بودجه در سال گذشته به طور انحصاری برای تجارت ارز دیجیتال ایجاد شده است. تعداد بیشتری از سرمایه گذاران نهادی سنتی شروع به نگاه کردن به تجارت دارایی های دیجیتال (از جمله دفاتر خانوادگی، صندوق های مستقل ثروت، صندوق های سنتی بودجه و …) کرده اند. آرمسترانگ نوشت: با برخی برآوردها، ۱۰ میلیارد دلار پول سازمانی در حاشیه برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد.

معجزه اقتصادی

به طور طبیعی، خیلی از صندوق های سرمايه گذاری بزرگ و بانک های سرمایه گذاری در مقیاس بزرگ به سمت بیت کوین حرکت می کنند، مصرف کنندگان عمومی و سرمایه گذاران معمولی نیز آن را دنبال خواهند کرد. سپس بیت کوین؛ دیگر معجزه اقتصادی جزئی نخواهد بود بلکه یکی از مهمترین آنهاست که بخش مالی را در بلندمدت شکل می دهد.

اقتصاد های پیشرو

اقتصادهای پیشرو مانند؛ ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی قبلا بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی و ارزش ذخیره سازی، شناخته اند، مقررات مربوط به مبادلات، کسب و کار و سرمایه گذاران را به رسمیت شناخته اند.

هیلمن همچنین به عنوان یک ارز، اشاره کرد که بیت کوین، به طور فزاینده ای در بازارهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد تا معاملات بزرگ را بدون خدمات گران و ناکارآمد بانک ها انجام دهد.

“اگر شما فقط هزینه معامله ۲ دلار را برای یک قطعه هنری که دهها هزار دلار ارزش دارد، پرداخت می کنید، هزینه آن اساسا صفر است اما اگر دو قطعه ای از آن ارزش را پرداخت کنید، این اعداد می توانند به اندازه کافی زیاد شوند”

[related_post themes="flat" id="36248"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *