چگونه در زمان استفاده از بیتکوین ناشناس بمانیم؟

چگونه در زمان استفاده از بیتکوین ناشناس بمانیم؟

بیت کوین نه کاملا شفاف است و نه کاملا ناشناس. محرمانگی در هر دو مدل قدیمی و جدید حوزه مالی، ما را مجبور به تفکر درباره هویت‌ها در فضای آنلاین و چگونگی کنترل این اطلاعات می‌کند. با انتخاب بیت‌کوین می‌توانیم با قرار دادن امضای رمزنگاری شده روی دارایی خود، کاملا شفاف باشیم. شفاف بودن هویت ما و تراکنش‌ها. یا اینکه می‌توانیم دارایی خود را توسط نام‌های مستعار مخفی کرده تا کسی نتواند به کارهایی که انجام می‌دهیم پی ببرد.

ایجاد نام مستعار در سیستم بیتکوین کار راحتی است. اما ساختن و پذیرفتن تراکنش‌ها، بدون افشای اطلاعات کافی در مورد این نام مستعار کار راحتی نیست. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند نام مستعار ما را به خطر بیندازد. بیتکوین‌ها می‌توانند روی بلاکچین ردیابی شوند. نام شما ممکن است به آدرس بیتکوین متصل شده باشد یا ip شما به یک تراکنش لینک شده باشد. شما حتی ممکن است با مراجعه به وب سایت Blockchain.info و جستجوی تراکنش و موجودی، ردیابی شوید.

برای ناشناس ماندن و حفاظت از فاش شدن هویتتان، یک رویکرد کامل با روش‌های رمزنگاری لازم است. این کار می‌تواند توسط مخفی کردن هویت از طریق سرویس VPN یا از همه مهمتر Tor انجام شود. Tor می‎‌تواند  توسط استانداردهای پیام رسانی مانند OTR و PGP ارتباط برقرار کند. بنابراین وقتی عامل سومی به فایل‌های کیف پول شما دسترسی داشته باشد، حتی کلید عمومی شما افشا نخواهد شد.

سخت‌ترین جنبه مخفی ماندن در استفاده از بیتکوین، زمانی است که شما به آن‌ها دسترسی دارید یا آن‌ها را با ارز دیگری مبادله می‌کنید. از آن جایی که سیستم‌های بانکی نیاز به ID دارند، خرید بیتکوین از یک شخص یا دستگاه خودپرداز می‌تواند کمک کند، اما این کار همیشه ممکن و در دسترس نیست.

یک راه جایگزین این است که خرید و فروش را با چند هویت مختلف انجام دهید و تبادلات بین دو کیف پول را پیچیده و مبهم جلوه دهید. این کار می‌تواند هزینه بر و دشوار باشد، اما گزینه‌های بسیاری وجود دارد که در انجام این کار ما را کمک می‌کند. هرچند کار با بعضی از آن‌ها ساده نیست و برخی نیاز به اعتماد زیاد از جانب شما دارند.

[related_post themes="flat" id="36102"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *